Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



mandag den 22. januar 2018

Varme hænder.

Når udsigten fra altanen ser sådan ud...


... og temometeret viser sådan her ....


...så er det dejligt at jeg endelig har strikket et par vanter til mig selv.


Mønstret hedder "dansekællinger" og stammer fra Setesdalen i Norge. Jeg har hentet det i en af mine strikkebibler "Strik med nordisk tradition" af Vibeke Lind. Jeg har for en gangs skyld ikke strikket kile til tommelfingeren, for jeg kunne ikke få det til at passe med mønstret. Og det gik jo meget godt alligevel.  


Strikkefakta: grønt garn fra Ullcentrum, pink garn Rauma finuld, pinde nr 2½. 

Ingen kommentarer: