Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



torsdag den 5. maj 2016

Søster flytter.

Min søster skal flytte. Så skal hun have en indflyttergave - noget hjemmelavet som hun kan bruge længe og som kan sendes i en konvolut. Jeg bestemte mig for at strikke et køkkenhåndklæde med tilhørende grydelapper. Jeg havde en pose med mange forskellige nøgler bomuldsgarn, som jeg har arvet fra mor. Det passede jo godt at bruge af det til søsters gave.

Garnnøglerne var af mange forskellige farver og størrelser. Først gjaldt det om at finde farver, der passede sammen, dernæst at regne ud, hvordan stribemønstret skulle være for at passe til mængden af garn. Brevvægten var en god hjælp til det sidstnævnte.

Sådan her blev resultatet.




Nu er det hele afsendt i brev til Danmark. Så må vi se, om postbudet også ved, at søster er flyttet til en ny adresse.

Ingen kommentarer: