Materialerne til alle mine tekstile projekter er for det meste indköbt i genbrugsbutikker. Jeg har et ret så stort lager af stof og garn i mit hobbyrum. Kvaliteten, störrelsen, mängden og farven afgör så, hvad det kan blive til. Nogen gange kommmer idéen för materialet (hvad kan jeg finde på lageret som passer til den her idé?), andre gange kommer materialet för idéen (hvad kan jeg mon lave af det her?). Og man kan i allerhöjeste grad sige, at det er lysten, som driver värket.



fredag den 15. august 2014

Tålmodighed er en dyd ......

.... som jeg ikke besidder. Det går åbenbart i arv gennem generationer. Eller også er det bare fordi Hilde kun er et barn på snart 9 år. Forklaring følger:

Sidste år købte vi et korstingsbroderi til Hilde, da hun var på sommerferie hos os. Det gik rigtig godt med at lære teknikken. Finmotorikken var i orden.



Men Hilde blev selvfølgelig ikke færdig på den korte tid hun var hos os. Derhjemme var der så meget andet, der var sjovere, så da hun skulle på ferie i år tog vi broderiet med igen. Det blev heller ikke færdigt denne gang, så da hun skulle rejse hjem lagde jeg det til side, uden at hun opdagede det - eller savnede det, for den sags skyld!

Nu har jeg syet færdigt, monteret det som et pudebetræk og det bliver sendt med posten til hendes fødselsdag. Hendes mor har lovet at købe en pude til betrækket. Jeg håber at Hilde bliver glad og overrasket, når hun pakker sin gave op.


Seneste melding fra selve dagen: puden blev modtaget med stor begejstring. "Jeg bliver så glad hver gang jeg ser den!" - og så er mormor også glad.

4 kommentarer:

Barwitzki sagde ...

Hei Astrid hilsen til deg fra Viola.
Herlig er pute, du er så snill med ferdig arbeide. Jeg kan tenker meg en stor glad for barnebarn. Jeg har mine to barnebarn til meg en uke og vi har masse å gjøre :-) Datteren min er med vennine i Stockholm... heldige... Hilsen til Sverige hjertelig. Klem fra Viola

Samtal från min trädgård sagde ...

Dejligt at hon blev glad

Astrid sagde ...

Hej Viola.
Børnebørn er bare det bedste!
Jeg håber at din datter med veninde nyder Stockholm, det er en rigtig dejlig by.

Bundingen sagde ...

Samarbeid er tingen! Det er godt å bli ferdig både for små og store. Puta ble riktig fin!

Klem fra Ingunn